Facturen van Jan van Nassau

Wat je van ons kan verwachten omtrent de kosten van een tandartsbezoek

Na een behandeling bij Tandheelkundig Centrum Jan van Nassau voert de tandarts de codes van de uitgevoerde werkzaamheden in in de computer. Deze codes vormen samen de factuur die je van je tandarts ontvangt. Elke code staat namelijk voor een tarief dat is vastgesteld door de Nederlandse ZorgAutoriteit.

 

Factuur van Infomedics

Sinds enige tijd verzorgd Infomedics de facturatie van de patiƫnten bij tandartspraktijk Jan van Nassau. In het verleden liep dit via Famed. Infomedics is gespecialiseerd in de verzending van facturen voor onder andere tandartspraktijken in Nederland. Op deze manier kunnen wij ons volledig richten op de verzorging van uw gebit.

Infomedics stuurt een rekening namens tandartspraktijk Jan van Nassau. Als het mogelijk is, dan controleren zij of jouw zorgverzekeraar (een deel van) jouw rekening vergoedt. Deze vergoeding zie je altijd terug op jouw rekening. Je betaalt dus alleen het bedrag dat overblijft. Is er niets vergoed, maar denk je wel recht te hebben op een vergoeding van jouw zorgverzekeraar? Neem dan contact op met jouw zorgverzekeraar.

Het fijne is dat je facturen per email kan ontvangen maar ook per post. Je kan jouw voorkeur aangeven bij ons in de tandartspraktijk. De post die je ontvangt van Infomedics zit in een roze envelop zodat deze goed opvalt. Digitale facturen ontvang je per email. Om ervoor te zorgen dat dit alles veilig verloopt vragen wij verificatie via sms alvorens de factuur te downloaden is. Beide vormen van facturen zijn eenvoudig te voldoen. Dit kan via iDeal. Hiervoor bevindt zich een link in de digitale factuur of een QR-code die je kan scannen op de factuur die je ontvangt per post.

Wij verwachten dat de factuur binnen 30 dagen wordt voldaan. Lukt dat niet? Dan kan je kosteloos uitstel van betaling aanvragen op infomedics.nl. Hier kan je overigens ook de mogelijkheden bekijken voor betaling in termijnen.

Om de veiligheid en privacy van onze patiĆ«nten te bewaken hebben we gekozen voor Infomedics. Zij zijn namelijk ISO 9001, 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. Bij eventuele vragen over facturen kunt u rechtstreeks contact opnemen met Infomedics op 036 – 20 31 900.

 

Het belang van de juiste gegevens voor de zorgverzekering

Wanneer je bij een tandarts een behandeling ondergaat dan is het belangrijk dat je de juiste gegevens doorgeeft. Bijvoorbeeld ook waar je verzekert bent en wat je polisnummer is. Wanneer je dit niet doet dan merk je dit bij de factuur die je ontvangt van de tandarts, of beter gezegd Infomedics.

Indien je tandartsbehandeling door de zorgverzekeraar wordt gedekt dan ontvang je namelijk alleen een factuur voor je eigen bijdrage. Hebben we niet de juiste gegevens dan ontvang je een factuur voor het volledige bedrag en dan dien je dit te betalen aan Infomedics. Bij de zorgverzekeraar moet je dan vervolgens de factuur indienen en ontvang je het geld waar je recht op hebt terug. Een hoop gedoe wat niet nodig is wanneer je de juiste gegevens doorgeeft aan de tandarts.

 

Een eerste bezoek

Bij een eerste bezoek aan de tandartspraktijk dient er direct na de tandartsbehandeling direct aan de balie betaald te worden. Dit kan alleen door te pinnen. Contant geld nemen wij niet aan bij de tandartspraktijk. Tevens is het mogelijk om ook na andere tandartsafspraken direct te pinnen om het bedrag te voldoen. Dit is echter niet verplicht.

 

Niet nagekomen afspraak tandarts

Had je een afspraak met de tandarts staan maar ben je onverhoopt niet komen opdagen dan brengt dit consequenties met zich mee. Volgens de Nederlandse ZorgAutoriteit mogen wij het volledige bedrag van de behandeling, die uitgevoerd zou worden als je wel naar de tandarts was gekomen, in rekening brengen. Echter zijn wij begripvol in de hectische wereld van vandaag de dag. Een eerste keer een afspraak vergeten brengen wij dan ook niet in rekening. Lees er meer over.